Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2014

Χρήστος Καραζούπης, εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Παρατηρητήριου :Λύκοι της αρπαχτής κατασπαράσσουν τα κοινοτικά προγράμματα

Με ένα άκρως περιγραφικό άρθρο ο Χρήστος Καραζούπης έως εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Παρατηρητήριου αποκαλύπτει πώς κατασπαράσσουν τα κοινοτικά προγράμματα από τα συμφέροντα και αποκλείονται οι απλές τοπικές κοινωνικές οργανώσεις που προσφέρουν πραγματικό έργο και οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλλουν αποφασιστικά σε διάφορους τομείς κοινής ωφέλειας με τους οποίους ασχολείται και η τοπική αυτοδιοίκηση. 

Οπως αναφέρει ο κ. Καραπούζης
➢    Oργανώσεις βιομηχάνων και της οικονομικής ολιγαρχίας με προκάλυμμα τον «μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα» απομυζούν εκατοντάδες εκατομμύρια που προορίζονται για την αντιμετώπιση της ανεργίας.
➢    Διαχειριστικές αρχές υπουργείων και περιφερειών - μαιτρ της νομιμοποιημένης διαφθοράς κατευθύνουν τους κοινοτικούς πόρους στα λομπυ της διαπλοκής μέσα από ένα λαβύρινθο γραφειοκρατικών προϋποθέσεων και φωτογραφικών διατάξεων .
➢    Χρεωκοπημένες αναπτυξιακές εταιρείες - ζόμπι των ΟΤΑ που επιβιώνουν εις βάρος των της αφαίμαξης των δημοτικών προϋπολογισμών και των δημοτών, τίθενται επικεφαλής συμπράξεων για την απομύζηση προγραμμάτων που προορίζονται για τους φτωχούς.
➢    «Εθνικοί εργολάβοι - κοράκια» δεν αρκούνται στα δημόσια έργα, αλλά βάζουν χέρι και στους πόρους του Ευρ. Κοιν. Ταμείου που προορίζονται για τους ανέργους.
➢    Το αποκορύφωμα  της διαστροφής και της εκτροπής των πόρων είναι τα δήθεν προγράμματα κοινωνικής οικονομίας (ΤΟΠΣΑ, ΤΟΠΕΚΟ, Περιφερειακοί Μηχανισμοί ) που εντέχνως κατευθύνονται στους μεσάζοντες.
Πρόκειται για τον θρίαμβο της απληστίας και των παρασιτικών ελίτ γύρω από το κράτος που είναι το ανώτατο στάδιο της αδιαφάνειας και της διαφθοράς βαθαίνοντας έτσι την παρακμιακή λειτουργία της χώρας.
Πώς όμως κατορθώνει όλο αυτό το σύμπλεγμα «φιλάνθρωποι λύκοι», «διαχειριστικές αρχές – μαιτρ της διαφθοράς»,  «εταιρείες ζόμπι των ΟΤΑ», «εθνικοί εργολάβοι - κοράκια» να επιβάλλει τους όρους του και να διαλύει κάθε έννοια  κοινωνικής δικαιοσύνης;
Αρκεί κάποιος να μελετήσει προσεκτικά τις προσκλήσεις του Υπ. Εργασίας για να διαπιστώσει τις αντιφάσεις, τις μεταμφιέσεις των κερδοσκόπων σε φιλάνθρωπους, τις φωτογραφικές διατάξεις ημετέρων, και τη δημιουργία εργολάβων απορρόφησης κοινοτικών πόρων. 

➢    Το ένα μεγάλο κόλπο είναι η  «πατέντα » της κατάρτισης της πάντοτε ανθούσης βιομηχανίας σεμιναρίων και της δήθεν δια βίου μάθησης και της συνεχώς μειούμενης παραγωγικής εργασίας με τελικό αποτέλεσμα τη διόγκωση της ανεργίας.
➢    Το δεύτερο  μεγάλο κόλπο είναι η «μονοκαλλιέργεια» πιστοποιημένων διαμεσολαβητών – συντεχνιών με αποκλειστικά προνόμια κρυφίως κλειστών επαγγελμάτων στην απορόφηση πόρων από το Ευρωπαικό κοινωνικό ταμείο.
➢    Το τρίτο είναι από τη μια μεριά ο περιορισμός των δικαιούχων και από την άλλη η αύξηση των πακέτων ανά δικαιούχο ώστε να δημιουργούνται έμμεσα κριτήρια αποκλεισμού για τους μικρότερους φορείς, βάσει πάντοτε του κριτηρίου του μεγέθους κύκλου εργασιών έτσι ώστε  να πηγαίνουν τα κονδύλια αναγκαστικά στους λίγους εκ των προτέρων «εκλεκτούς».

Έτσι κατεύθυναν  πρόσφατα τις επιδοτήσεις των ανέργων προς τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες με το όνειδος της προσχηματικής κατάρτισης , έτσι θέλουν να κατευθύνουν τώρα τα κονδύλια της Κοινωνικής Οικονομίας στις εργοδοτικές οργανώσεις βιομηχάνων και στις αμαρτωλές ανώνυμες Αναπτυξιακές εταιρίες των ΟΤΑ βαφτίζοντας το κρέας ψάρι.

Από τα 500εκ που είχαν σχεδιαστεί από το ΕΠΑΝΑΔ το 2011 να πάνε για την ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας και στους κοινωνικούς συνεταιρισμούς η κατάληξη είναι ούτε ένα ευρώ να μην έχει πάει ακόμη στους πραγματικούς δικαιούχους και τις κοινωνικές επιχειρήσεις, εκείνους δηλαδή  που παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες κοινωνικού σκοπού. Τα κονδύλια  ασφαλώς δόθηκαν σε διάφορους μεσάζοντες με το πρόσχημα της κατάρτισης και συμβουλευτικής.
Κατά την ίδια λογική στην πρόσκληση για τους Περιφ. Μηχανισμούς κοινωνικής οικονομίας, που είναι ανοικτή αυτό το διάστημα προνομιακοί εταίροι δεν είναι οι πραγματικές κοινωνικές επιχειρήσεις αλλά οι δημόσιες και οι ιδιωτικές  επιχειρήσεις που έχουν παρελθόν «απορρόφησης πόρων».

 Προνομιακοί εταίροι επίσης είναι οι αναπτυξιακές εταιρείες  των ΟΤΑ που βαφτίζονται κοινωνικού σκοπού, χωρίς να είναι, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι ανήκουν στο δημόσιο τομέα και μάλιστα το 90% από αυτές στο προβληματικό δημόσιο τομέα. Με τον ίδιο τρόπο τα συμβουλευτικά γραφεία με «πλούσιο βιογραφικό απορρόφησης» μπορούν να γίνονται συντονιστές εταίροι και να απορροφούν τη μερίδα του λέοντος.

Οργανωμένα λόμπυ από φορείς εξουσίας μεταμφιέζονται σε ειδικούς επί της κοινωνικής οικονομίας εξοστρακίζοντας στην πράξη τους πραγματικούς δικαιούχους που είναι οι κοινωνικές επιχειρήσεις. Έτσι δημιουργείται ο τραγέλαφος. 

Εκατοντάδες εκατομμύρια διασπαθίζονται χωρίς να έχει δοθεί ακόμη ένα ευρώ στους πραγματικούς δικαιούχους. Έρχονται οι ειδικοί επί του Μητρώου Κοινωνικής Οικονομίας να δηλώσουν,  υποκριτικά και δημοσίως , ότι οι κοινωνικές επιχειρήσεις δεν πρέπει να αναμένουν πόρους ενισχύσεων
αλλά να ξεκινήσουν από μόνοι τους , τη στιγμή που με το πρόσχημα της ενίσχυσή τους έχουν κάνει πάρτυ όλοι οι διαμεσολαβητές τους κατάρτισης και συμβουλευτικής.  Κατόπιν έρχονται και «προοδευτικοί» εντός των διαχειριστικών αρχών που διατείνονται ότι, βεβαίως απέτυχαν τα προγράμματα EQUAL, ΤΟΠΣΑ και ΤΟΠΕΚΟ, στο αντικειμενικό τους στόχο να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας αλλά, δεν μπορούμε να δώσουμε τα λεφτά σε όσους δεν έχουν εμπειρία και  «δεν ξέρουν» , αλλά σε αυτούς που «ξέρουν» να διαχειρίζονται την γραφειοκρατική περιπλοκότητα την οποία οι ίδιοι έχουν ασφαλώς έχουν δημιουργήσει  για την εκτροπή των πόρων προς αλλότριους σκοπούς. Εδώ βεβαίως έχουμε την αιώνια πανουργία των γραφειοκρατικών ελίτ. Μια γλώσσα – ακαταλαβίστικη  των γραφείων που κανείς άνθρωπος του μόχθου και της παραγωγής δεν καταλαβαίνει και πολύ περισσότερο οι φτωχοί, οι άνεργοι και οι ευάλωτες ομάδες, ώστε οι επιτήδειοι να διευκολύνονται με προσχηματικά με τις «νόμιμες» διαδικασίες.

➢    Έτσι, με την προσχηματική κατάρτιση, δόθηκε 40% το των πόρων του προγράμματος VOUCHER, στους εθνικούς εργολάβους και σε ορισμένες περιπτώσεις δίδεται ακόμη και το 75% και μόνο το 25% στους ανέργους.

➢    Έτσι εμφανίζονται κάποιες εταιρείες να απορροφούν δεκάδες και εκατοντάδες εκατομμύρια, ενώ πολλές άλλες με τα ίδια προσόντα και πολλαπλές προσπάθειες δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ.

➢    Έτσι διαιωνίζεται το πελατειακό σύστημα, άλλοτε με τα STAGE, άλλοτε με τα VOUCHER, άλλοτε με τα EQUAL, άλλοτε με τα ΤΟΠΣΑ και ΤΟΠΕΚΟ με επιτήδειους να πλουτίζουν προκλητικά, χωρίς ποτέ να έχει ελεγχθεί το «πόθεν έσχες» των πρωταγωνιστών που πλούτισαν και δεν είναι παραπάνω από 100 άτομα σε όλη τη χώρα .

➢    Έτσι προέκυψε το σκάνδαλο – μαμούθ στην «κοινωνία της πληροφορίας» που μολονότι εμπλέκονται εκατοντάδες εταιρίες και διαχειριστικά στελέχη, ελάχιστα στοιχεία βγαίνουν στη δημοσιότητα μέσω από μια συνομωσία σιωπής.
Όλο αυτό το φαινόμενο της παρακμιακής λειτουργίας και διαφθοράς φαίνεται ότι έχει διεισδύσει παντού καθώς η συντεχνία των ειδικών επι των προγραμμάτων έχει δημιουργήσει σχολή ( όπως λέμε σχολή Σικάγου) ότι τα πάντα πρέπει να καθορίζονται από τους ειδικούς και τα ανεξέλεγκτα κυκλώματα της αγοράς.

Έτσι και κάποιες Περιφέρειες με νέες διοικήσεις ενδεχομένως από άγνοια, τι σημαίνει κοινωνική Οικονομία και ποιοι πραγματικά είναι οι φορείς της κοινωνικής οικονομίας, ετοιμάζουν εταιρικά σχήματα με Leader τις Α.Ε των ΟΤΑ με τη λογική «Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει» για να μας προωθήσουν την κοινωνική οικονομία.

Με τους ίδιους παρατρεχάμενους που έχουν καταδικάσει την υπόθεση της κοινωνικής οικονομίας στην Ελλάδα σε μια υπόθεση πρόσχημα απορρόφησης πόρων χωρίς πρακτικό αντίκρισμα.  

Η κοινωνία πολιτών βεβαίως έχει τις δικές της ευθύνες για αυτή την παρωδία που παίζεται εις βάρος των κοινωνικών επιχειρήσεων και κοινωνικών συνεταιρισμών αλλά δεν μπορεί να παραμείνει άλλο θεατής σε αυτή τη συνεχιζόμενη παρακμιακή λειτουργία στη κατασπατάληση  των κοινοτικών πόρων.

Πηγή :http://www.myota.gr/